Anastasia Sosunova
Kõiketeadja

Anastasia Sosunova põimib moonutusi ja muistseid mütoloogiaid, trükikunsti ajalugu ning hiliskapitalistliku ühiskonna elemente, kujundades alternatiivseid „nüüdisfolkloori“ vorme. Ulatudes elustiilikontseptsioonidest põhiuskumusteni, mängivad need uued folkloorivormid kodu ja kuuluvuse ideedega, seavad kahtluse alla olemise ja kooseksisteerimise võimalused ning pakuvad kriitilist vaadet võimustruktuuridele ja kollektiivsuse psühholoogiale. Sosunova looming tutvustab uusi elamisviise, mis juhinduvad reeglitest, eetikast ja tavadest ning eri olendite vahelistest kokkulepetest.
Oma uusimate töödega „II, lk 11“ ja „Kõiketeadja“, mis valmisid tänavusele isikunäitusele „Fandom“ Vilniuse kaasaegse kunsti keskuses, astub Sosunova dialoogi trükikunsti traditsiooniga ning kommenteerib peenetundeliselt trükikunstiga kaasnevat vastutust eri ajastutel. Keeldudes valmistamast tõmmiseid ja eksponeerides hoopis nende aluseks olevaid vask- ja tsinkplaate, juhib kunstnik tähelepanu trükikunsti (ning laiemalt ka kirjastamise) ahelreaktsioone põhjustavale mõjule kommunikatsioonivahendina.
Sosunova installatiivse teose „Tantsi kui maadled“ pealkiri on laenatud Poola-Briti kirjaniku Joanna Zylinska teosest „The End of Man: A Feminist Counterapocalypse“ (2018). Näituse kontekstis kujutab tantsimine maadluse ajal voolavat vastukaalu kaasaja „apokalüpsistele“. Alates mangast ja õigeusu kirikust kuni Leedu tõsielutelevisioonini läbib apokalüpsis popkultuuri, teooriat ja sotsiaalseid hoiakuid, ilmudes kahetises vormis – nii faktina kui ka meeleoluna, vaimse seisundina.