Amie Nga Man Chan

Hägusus

2021

Amie Nga Man Chani multimeediainstallatsiooni keskmes on performance Eesti ja Venemaa piiril, mille käigus sünnivad keraamilised objektid, mis seejärel budistlikul kombel jõkke uputatakse. Peet Vallaku novelli peategelasel õnnestub oma õnn leida Pärnu jõel, mis 1930. aastatele omaselt on täis lotjade siginat-saginat, kuid Amie – püüdleb õnne ja rahu suunas inimtühjal, kuid geopoliitiliselt märksa tormisemal Narva jõel. Selleks on ta ehitanud sõudepaadi mobiilseks pottsepakedraks, kasutades savi treimiseks tsentreerimist. See igivana meetod viitab ühtlasi iseenda tasakaalupunkti leidmisele. Niimoodi püüab Hongkongist pärit taidur seista vastu olukorrale, kus ta tunneb end nii oma eluliste kui ka poliitiliste sündmuste taustal mõneti kadununa, ebastabiilselt ja edasise suunata.

Performance’i käigus püüab Amie üle saada vaimsest rahutusest ja füüsilisest ebakindlusest, väljendades teatud vastasseisu piiridele ning leides nõnda tasakaaluseisundi ja üldise koordineerituse.