Kaido ja sõbrad

Autoportree on pika ajalooga žanr, mida on viljelenud peaaegu kõik kunstnikud. Ka Kaido Ole paigutab sageli iseenda oma maalidel toimuva sekka. Näiteks hiljuti Temnikova ja Kasela galeriis toimunud isikunäitusel „Kõik koos“ eksponeeritud maalidel kehastus ta tunkedes tehnikuks, kes koos abilistega näituseruumides teoseid tassis. Mitmel seal esitletud maalil leidus viiteid tema kunstnikest kolleegidele. Selliseid viiteid leiab ka näituselt „Varblane peos“.

Siinsel maali-Kaidol on jalas lihtsad sinised teksad ja tundub, et ta ootab mitmel pool ukse taga tuppa pääsemist. Näiteks maalil „Maalikunstniku maja“ on kujutatud Kristi Kongi värvilist maaliviisi jäljendavat klaasitud vaateplatvormiga tornmaja. Lähemalt vaadates näeme, et see ongi Kristi ise, kes platvormil kaugusesse vaatab. Mis mõtted on tema tähelepanu nõnda endasse haaranud, et ta ei märka all ukse taga ootavat külalist?

Teos „Jonase auks“ on pühendatud Kaido leedukast sõbrale ja maalikunstnikule Jonas Gasiunasele. Maalil „Maja katkise basseiniga“ võib näha eraldi pühendusi Hockneyle ja Soosterile: esimesele viitab bassein, milles Kaido varbaid sulistab, teisele reljeefne muna-kadakas selle kõrval.

Just Benjamin Badockile mõeldes on aga valminud „Maja Trabanti ja Goethe kujuga“. Ikooniline väikeauto Trabant ja Saksa kultuuriruumi tõenäoliselt kuulsaim kirjanik Goethe viitavad Ida-Saksamaale, kust on pärit ka Benjamin. Kõige tipuks on Kaido end sellel maalil kujutanud taevast alla sadava pärdikuna: ta peab sellest näitusest tõesti ahvivaimustuses olema!